Olen pitkään surffaillut erilaisissa neulontaan liittyvissä blogeissa etsimässä virikkeitä ja välillä on tehnyt mieli kommentoida. Jotenkaan sitä ei vaan tule jätettyä mitään merkkiä käynnistään.

Löysin itsestäni orastavan lankahamsterin varmaan kolmisen vuotta sitten. Silloin ostin ensimmäisen kerän lankaa ja puikoit. Tahein yksiä pieniä villasukkia pitkään, en ollut nähnyt puikkoja varmaan 10 vuoteen. Täytyy myöntää, että peruskoulussa pahimmat viholliseni olivat puikot ja virkkuukoukku. 
 

Ja mistä löydän itseni nyt - aloittamasta blogia, johon voin kertoa mitä olenkaan saanut aikaan. Virkkukoukuun en vieläkään koske kuin korjaus- ja pelastustalkoissa, mutta puikot pysyvät kiitettävästi käsissä.

Tällä hetkellä minulla on kesken vain Seiskaveikasta villapaita miehelleni. Veikasta olevat 300g lankaa ovat menossa siihen, toinen hiha ja korkeakaulus uupuvat. Nallesta (en vain tiedä kummasta väristä) minun pitäisi aloittaa tekemään eilen Ullan arkistosta löytämäni ohjeen mukaiset Mutkia matkassa sukat (http://www.ullaneule.net/0209/ohjeet_mutkiamatkassa.html).

Tällä viikolla on tuo villapaita saanut levätä täysin eilisiltaan asti, jolloin otin sen taas puikoille. Tällä tuumaustauolla sain lopultakin valmiiksi miehen lapaset (toinen oli tehtynä peukaloa lukuunottamatta), miehelle perussukat  ja sitten koko 30 olevat perussukat.

Täytyy myöntää, että Cittarissa oleva Novitan Ilonan tarjous houkuttelee minua. En pääse lavan ohi lainkaan hypistelemättä lankoja. (Cittarin ollessa lähikauppa tämä on ongelma.) Muutenkin lankahylly houkuttelee minua, koska erästä työtä varten minun pitäisi ostaa Isoveljeä pari kerää. Kun eihän niitä suunnitteilla olevia töitä ja lankoja niihin voi koskaan olla liikaa. Eikän?