Tänään sain ihan valmiiksi valmiiksi nuo Mutkia matkassa olevat sukat mistä edellisessä blogikirjoituksessa puhuin. Olihan ne viime keskiviikosta asti olleet laatikossa odottamassa päättelyä, mutte jotenkin sitä vain lykkäsi ja lykkäsi.  :)

Puikoille langaksi eksyi graniitin värinen Nalle-lanka. Koska minun käsialani on todella tiukka niin suosiolla nappasin 3,5 puikot käsiin kuten aina kun Nallesta jotain teen. Lopputulos miellytti minua ja luultavasti teen itselleni joko samanlaiset tai samantyyppiset sukat pidemmällä varrella. Nuo valmistuneet kun menivät lämmittämään äitini jalkoja. Tämän vuoksi sukista ei ole edes kuvaa, äidin kun piti vain testata kuinka paljon isommat minun pitää hänelle tehdä eikä omia sopivan kokoisia sukkia.

Kuvio näkyy kylläkin aika heikosti kun on noin tumma lanka käytössä ja siksi hieman hoikutteleekin ostaa jotain todella pirteän väristä Nallea omia sukkia varten. Noista laatikoissa olevista voisi sitten tehdä Novitan sivuilta löytyneen ohjeen mukaiset pitkävartiset sukat isälle. Toisaalta mieskin tarvitsisi pitkät sukat...

Olen saanut vältettyä lankahyllyn kiusauksia erittäin hyvin. Osittain siksi, että se ammotaa tyhjyytään kun kevään langat eivät ole sinne vielä saapuneet. Toisaalta olen luvannut itselleni, että saan ostaa uusia lankoja vasta sitten kun lankavaraston määrä menee alle 2kg. Olen kyllä sen eteen hitaasti, mutta varmasti tehnyt työtä. 

Se miehen villapuseron on edelleen vaiheessa. Sain siihen napit kummitädiltäni torstaina ja tänään sain sitä muutaman kerroksen jopa tehtyä. Minun pitänee luvata itselleni, että sen on valmistuttava tammikuun loppuun mennessä. Silloin voisin antaa sen miehelle kihlauksen vuosipäivän kunniaksi vaikka olemme sopineet, ettei sitä enää näin naimisissa oltaessa juhlita. 

Paidan ohi ovat ajaneet villasukat. Pitkävartiset Smartista tehdyt täysvillaiset unelmat. :D Olen rakastunut tuohon lankaan ja siksi en voi kuvitellakaan, että antaisin noita sukkia pois. Näyttää siltä, että sitä lankaa on jäämässä sen verran, että jonkin kokoiset lasten sukat siitä saa aikaan.